Една от последиците от икономическата криза е увеличаването на нивата на стрес и тревожност на населението, което е довело до увеличаване на консумацията на седативни лекарства за по-добър сън или за релаксация в трудни ситуации. Но много от хората, които консумират тези наркотици, също пият алкохол и следователно националното научно общество Socidrogalcohol предупреди, че съвместното потребление на хипнозанти и алкохолни напитки може да бъде токсично за мозъка.

Така и според данните, разкрити от последното изследване, проведено в Испания от Националния план за наркотиците, се наблюдава увеличаване на употребата на наркотици с успокояващ ефект, особено сред женското население над 45-годишна възраст.

Сумата от ефекта на алкохола и успокоителните може дори да доведе до предозиране и да има фатални последици като сърдечна недостатъчност или респираторна функция

Както е обяснено от д-р Джоузеф Гвардия Серечиги, член на Socidrogalcohol (www.socidrogalcohol.org), комбинацията от хипнозативи и алкохол може да предизвика интоксикация в мозъка и да увеличи риска от тези инциденти или да променят неговото поведение

Този експерт припомня, че и алкохолът и успокоителните пречат на правилното функциониране на мозъка, защото те имат способността да причинят забавяне на този орган. Следователно, сумата на ефекта на двете вещества може дори да доведе до предозиране и да има фатални последици, като сърдечна недостатъчност или дихателна функция.

Освен това, транквилизаторите не могат сами да разрешат безпокойството или нарушенията на съня и могат да генерират пристрастяване и симптоми на отнемане. Експертите посочват, че безсънието и тревожността могат да бъдат симптоми на други психични разстройства или зависимости, и че е необходимо да отидете при специалист, за да посочите подходящото лечение и да го контролирате, и че никога не трябва да приемате хипноздатници без лекарско наблюдение.

Техники за емоционална свобода (ТЕС) с Марти Иванова (Октомври 2019).